درباره رقبايتان تحقيق كنيد.
جمعآوري اطلاعات دربارهٔ نقاط قوت و ضعف رقبا در بازاريابي بر پايه شبكههاي اجتماعي بسيار مهم و حياتي است. با اين كار ميتوانيد يك استراتژي مناسب اتخاذ كنيد و از رقيبانتان پيشي بگيريد.
مخاطبان هدف خود را مشخص كنيد.
در توييتر نميتوانيد نظر تمام مخاطبان را جلب كنيد و ازآنجاييكه برند شما هم نميتواند پاسخگوي تمام نيازهاي مردم باشد، پس مشخص كنيد كه هدفتان كدام قشر جامعه است و سپس يك استراتژي مناسب براي خدمتدهي به آن قشر ايجاد كنيد. با اين كار سوددهي و وفاداري مشتريان بيشتر ميشود.
تمام اكانت هاي توييتر را پاككنيد و فقط يك اكانت را اداره كنيد.
بسته بهاندازه شركت يا اهدافتان ممكن است از يك يا چند اكانت استفاده كنيد. اگر چند نفر در سازمان مسئول اداره كردن چند اكانت مختلف توييتر هستند، بهتر است آن اكانت ها را ادغام كنيد و فقط از يك اكانت براي كسبوكارتان استفاده كنيد.
ميپرسيد چرا؟ چون با اين كار موفقيت بيشتري كسب ميكنيد، بهعنوانمثال تيم ونكوور كناكس هوكي تمام اكانت هاي رژ لب خود را پاك كرد و فقط از يك اكانت رسمي استفاده كرد و با اين كار توانست ۸ درصد به شمار طرفدارانش در توييتر بيفزايد.
با اعضاي تيم متحد شويد تا يك استراتژي يكپارچه داشته باشيد.
اعضاي تيمهايي كه در سازمانهاي بزرگ و رو به رشد در حال فعاليتاند، ممكن است از يكديگر غافل بشوند و با يكديگر ارتباط زيادي نداشته باشند، اما بهتر است يك تيم متحد داشته باشيد و با ساير اعضاي تيم ارتباط برقرار كنيد. اين اتحاد موجب ميشود تا اطلاعات خوبي از روند كارتان كسب كنيد و درنهايت يك استراتژي يكپارچه براي بازاريابي در توييتر پيدا كنيد.
ماهيت توييتر را منحصربهفرد نگهداريد.
اگرچه پست كردن يك محتواي يكسان در چند شبكهٔ اجتماعي كار راحتي است، اما ما اين روش را توصيه نميكنيم. هر شبكهاي ويژگيها و كاربران خاص خودش را دارد، بنابراين استفاده از يك استراتژي يكسان در همهٔ شبكهها ممكن است برايتان گران تمام شود. بنابراين در هر شبكه، استراتژي مناسب با آن شبكه را اتخاذ كنيد.